- Uzbecké státní aerolinie existují od roku
1992, přesto připomínají spíše takovou sovětskou komedii. Flotila je
tvořena ponejvíce stroji ještě made in Soviet Union - Jaky, Tůčky,
Iljušiny, Antonovy atd., krom toho však Uzbekistan Airways vlastní i
několik Boeingů 757 a 767, Airbusů 310 a AVRO RJ a tady právě začíná ta
komedie... Na oficiálních stránkách i v oficiálním věstníku jsou, co se
ruské provenience týče, uvedena pouze "lepší" letadla TU a IL, ostatní
jakoby neexistují, přitom však zajišťují většinu vnitrostátních letů a
lety do blízkého okolí. Všude se píše o špičkové kvalitě a světové
úrovni Uzbekistan Airways, což bývá podpořeno četnými fotografiemi
výhradně Boeingů a Airbusů... Skutečnost je však poněkud jiná.
- Kvalita ruských letadel odpovídá roku
výroby. Stropy JAKů jsou lepeny leukoplastí. Letenky jsou vystavovány na
neexistující sedadla - sedačky v JAKu jsou podle azbuky A,B,V,G, přesto
je na letence třeba 3C... Ve skutečnosti je ale jedno, kam si kdo sedne.
Občerstvení funguje sice i na vnitrostátních letech, ale někdy dostanete
pití třeba ještě na stojánce před odletem a pak celou cestu nic, což tak
trochu postrádá význam... Dostanete napít, když jste přišli občerstvení
z letiště... No do špičkové úrovně má Uzbekistan Airways ještě několik
pořádných kroků.
- Samotný let je celkem solidní, jen při obou
letech letadla přistávala ze značné výšky (tedy méně plynule - méně škmo
k ploše). Uzbekistan Airways létá především po okolí - Rusko,
Kazachstán, Turkmenistán, Indie, Kyrgyzstán, Pákistán atd., ale lze
předpokládat, že se situace nejen v Uzbekistánu, ale ve střední Asii
všeobecně změní.