- ČSA patří rozhodně k těm lepším aeroliniím, s
nimiž jsem měl možnost letět. Stabilně se umísťuje v soutěži World Airline
Award v kategorii střední a východní Evropa na předních místech, pro rok
2005 je ČSA vítězem této kategorie (před Aeroflotem a Malévem). Jako člen
Sky Teamu hraje ČSA důležitou roli v letecké přepravě. Ve Sky Teamu spolu
s italskou Alitalií zajišťuje především lety po Evropě a severní Africe,
ale i na Blízký Východ. Jediným mimoamerickým dálkovým letem ČSA je let na
Srí Lanku.
- Mé lety s ČSA probíhaly naprosto bezvadně,
líbí se mi, že kapitán letadla poskytuje po dobu celého letu vyčerpávající
informace o vlastním letu, poloze, počasí apod. Stejně jako např. Air
France se služby ČSA rok od roku zkvalitňují - zřejmě kvůli
konkurenceschopnosti Sky Teamu vůči Star Alianci a One World Alianci, což
jsou asi jediní skuteční soupeři. Ovšem stejně jako Air France ani ČSA
neposkytuje výhody členům programu OK plus.
- Pryč jsou ty doby, kdy ČSA létali na ruských
strojích... poslední Túčko v barvách ČSA dolétalo někdy okolo roku 2000 a
od té doby se létá výhradě Boeingy a Airbusy a nyní i ATRky. Je to tak
trochu škoda, že se naše aerolinie rozhodli nakoupit právě asi 30 nových
strojů ATR... Na krátké trasy je takové letadlo sice dobré, ale ačkoli mi
zrovna ATRka nevadí, mnohem lepší, pohodlnější a hezčí mi připadají DASHe
8... No rozhodlo asi trochu také, že ATR je letadlo evropské a DASH je
americký a to se pravděpodobně odráží i v pořizovací ceně...