Hledání na těchto stránkách
 , svátek má:
On line uživatelů:
 
 
 

Lety - aerolinie
 
  VO   Austrian Arrows (Tyrolean Airways)
 
 
                                                 

     Rakouská letecká společnost se sídlem v Innsbrucku. Situace okolo těchto aerolinií je trošičku nepřehledná, tak ji hned na začátku rozklíčujeme... Původně vznikla (1978) jako Aircraft Innsbruck, o rok později (1979) byla společnost přejmenována na Tyrolean Airways. V roce 1994 koupila podíl ve společnosti Austrian Airlines a stala se členem Austrian Airlines Group. Lety, které Tyrolean provozuje v rámci této skupiny létá pod označením Austrian arrows, ostatní pod původní Tyrolean Airways. Tyrolean tak de facto tvoří zároveň pobočku rakouského národního dopravce - Austrian Airlines a běžně operuje lety Austrianu. V praxi je běžné, že máte letenku s Austrianem a letíte s Austrian arrows, aniž by jste si toho všimli, jelikož barvy obou letadel jsou shodné - liší se jen v nápisu, kde Tyrolean má navíc "arrows" nebo dokonce nai to ne - jen menším písmem pod slovem Austrian nápis "operated by Tyrolean". Jednou se ten rozdíl jistě ztratí úplně...
    Tyrolean začínal s lety z mateřského Innsbrucku do Vídně a Curychu, to už je však minulost, dnes operuje mezi šesti rakouskými a více než 70ti evropskými letišti - rovnoměrně rozloženými po celém kontinentu. Operuje nejen tradiční velká letiště (většinou v hlavních městech), ale též několik menších destinací a to ve velké míře i ve východoevropských zemích (např. Dněpropetrovsk, Doněck, Charkov, Lvov, Dubrovník, Košice, Krakov, Soči, Krasnodar, Sibiu, Temešvár, Varna atd.). Provozuje okolo 40 letadel krátkého a středního doletu (Fokker 50, Fokker 100 a Dash 8).
    Austrian arrows je jedinou leteckou společností, která létala s trochu většími letadly (Dash 7) i do Corchevelu. Co je na tom divného? Courchevel je 7. nejnebezpečnější letiště světa - extrémně krátká dráha (okolo 530 m) se sklonem přes 18,5%, leží v nadmořské výšce nad 2000 m.n.m. a okolo jsou sjezdovky. Běžně slouží pro maličké Cesny a helikoptéry, případně Twin Ottery, které jsou okolo 15 m dlouhé. Přistávat tady s pětadvacetimetrovým Dash 7, to už je o něčem jiném. To, že tak činil jen Tyrolean znamená buď, že jsou totální blázni nebo, že to zkrátka umí. Osobně bych se klonil k druhé variantě. Jelikož oba lety s touto aerolinkou byly naprosto bezproblémové. Start, let i přistání absolutně "s přehledem" a to i přesto že dráha Doněckého letiště je kvalitativně trochu jinde než evropský standard a to nejen, co se nerovností týče, ale i co do údržby, přesněji řečeno odklízení sněhu. Ještě, kdyby měli lepší (pohodlnější) letadla než Fokkery...   

    Rok letu: 2011 Datum vytvoření stránky: 26.2.2011
Oficiální stránky: www.tyrolean.at
 
           

Poslední úprava stránek: 12. března 2011