Hledání na těchto stránkách
 , svátek má:
On line uživatelů:
 
 
 
Lety - letiště
 
GND
 Pointe Salines International Airport
     Letiště Pointe Salinas ležící asi 11 km od hlavního města St.George's je celkem nové a na místní poměry celkem velké. Bylo postaveno na jihozápadním cípu ostrova náhradou za nesrovnatelně menší dosavadní letiště Pearls Airport (východní pobřeží), které již není v provozu. Letiště má zajímavou politickou historii, jako celá Grenada - na výstavbě a financování se podílelo hned několik států, v závislosti na tom, s kým zrovna Grenada "kamarádila" (v krátké socialistické etapě Grenady to byla např. Kuba a Čína, ale jinak spousta dalších - Argentina, tuším Japonsko atd.). Výsledek je tak nějak nearchitektonické letiště.  Jako jedno z mála v Malých Antilách je zařízena i na velká letadla typu B-747.
      Dopravní situace je poměrně drastická - letiště je de facto na slepé silnici, takže na skutečnou silnici je poněkud daleko a k letišti můžou zajíždět výhradně předražené taxíky s povolením. Autobusy (které na Grenadě nemají pevnou trasu) sem nesmí. Nezbývá tedy skutečně než předražený taxík nebo popojít kilometr, dva na místo kde lze při troše trpělivosti chytit autostop nebo občas autobus. Pokud při cestě zpět ukecáte řidiče autobusu, aby Vás odvezl až na letiště, resp. před jeho "brány" - tedy tam kam se smí (což není takový problém), musíte počítat s tím, že cesta, která by obyčejně stála 2 - 2,5 EC$ se v tomto případě platí od 10 EC$ výše... Stejné to je většinou i v opačném směru, tedy pokud něco chytíte...
      Režim a chaos na letišti je občas také až zarážející... Např. když jsem odlétal na Barbados (s plánovaným mezipřistáním na Svaté Lucii)... Bez nějakých komplikací jsem vše odbavil a prošel celnicí. Čekal jsem v hale, ačkoli již bylo půl hodiny po odletu... Čekal jsem dál, ačkoli už bylo víc než hodinu po odletu... až za téměř hodinu a půl se ozvalo hlášení, že se pasažéři letu č . 732 mají dostavit k Check-inu. Přišlo mi to divné, jít zpátky přes celnici, ale šli všichni, šel jsem taky... Tady se nám personál snažil vysvětlit, že naše letadlo mělo na Dominice nějaké problémy a tak není čím odletět a musíme tedy čekat až se situace vyřeší... Víc jsme se nedozvěděli. "Domorodcům" to bylo tak nějak jedno, jenže já měl 2 hodiny na přestup na Barbadosu (na Antiguu) a jeden Švýcar dokonce jen hodinu a půl na let do Londýna... Nikdo nám nebyl schopen říci, jak to nakonec s přestupem bude... Slibovaný odlet se neustále odkládal po půl hodinách... Dostali jsme sice zdarma oběd v letištní restauraci, ale to bylo jediné, co se dalo chválit... Nakonec jsme s půldenním zpožděním nasedli do DASHe-8, který přiletěl z Trinidadu, neodletěli jsme směrem na Svatou Lucii, ale na Svatého Vincenta, kam bylo odkloněno jiné letadlo ze severu Karibiku (původně mělo letět ze Svaté Lucie na Barbados). Na Svatém Vincentu si lidi z druhého letadla, kteří mířili na Barbados přestoupili k nám a lidi z našeho DASHe, kteří mířili na Svatou Lucii naopak. Odletěli jsme na Barbados. Tam jsem byl "vystoupen" a asi po čtvrt hodině nastoupen zpátky do téhož letadla na totéž místo... Odletěli jsme na Dominiku a pak dále na Antiguu - tam jsem zpoždění dohnal, protože jsem měl celou noc čas, jak dopadl Švýcar a jeho cesta do Londýna nevím. Pravdou je, že se cesta Trinidad - Grenada - Svatý Vincent - Barbados - Dominika - Antigua uskutečnila jedním letadlem bez jakékoli kontroly a v pořádném chaosu... (a kdo ví jak to vypadalo před Trinidadem - jakou cestu mělo letadlo za sebou už tam). Platí se Airport Service Charge 50 EC$ - holt ty šachy něco stojí...

Terminály: 1 osobní + 1 cargo; Ranveje: 1 (2.743 m); Roční osobní kapacita: 1.200.000 pasažérů; Roční nákladní kapacita: ?; Check-in (přepážky): 22; Gates (vchody): ?; Airbridges (kryté nástupní můstky): 0; Zavazadlové dopravníky: ?; Stání pro letadla: 5

Rok odletu a příletu na GND: 2004        Vytvoření stránky: 21.12.2005
   

Poslední úprava stránek: 12. března 2011