- Letiště Pointe Salinas ležící asi 11 km od
hlavního města St.George's je celkem nové a na místní poměry celkem velké.
Bylo postaveno na jihozápadním cípu ostrova náhradou za nesrovnatelně
menší dosavadní letiště Pearls Airport (východní pobřeží), které již není
v provozu. Letiště má zajímavou politickou historii, jako celá Grenada -
na výstavbě a financování se podílelo hned několik států, v závislosti na
tom, s kým zrovna Grenada "kamarádila" (v krátké socialistické etapě
Grenady to byla např. Kuba a Čína, ale jinak spousta dalších - Argentina,
tuším Japonsko atd.). Výsledek je tak nějak nearchitektonické letiště.
Jako jedno z mála v Malých Antilách je zařízena i na velká letadla typu
B-747.
- Dopravní situace je poměrně drastická -
letiště je de facto na slepé silnici, takže na skutečnou silnici je
poněkud daleko a k letišti můžou zajíždět výhradně předražené taxíky s
povolením. Autobusy (které na Grenadě nemají pevnou trasu) sem nesmí.
Nezbývá tedy skutečně než předražený taxík nebo popojít kilometr, dva na
místo kde lze při troše trpělivosti chytit autostop nebo občas autobus.
Pokud při cestě zpět ukecáte řidiče autobusu, aby Vás odvezl až na
letiště, resp. před jeho "brány" - tedy tam kam se smí (což není takový
problém), musíte počítat s tím, že cesta, která by obyčejně stála 2 - 2,5 EC$ se v tomto případě platí od 10 EC$ výše... Stejné to je většinou i v
opačném směru, tedy pokud něco chytíte...
- Režim a chaos na letišti je občas také až
zarážející... Např. když jsem odlétal na Barbados (s plánovaným
mezipřistáním na Svaté Lucii)... Bez nějakých komplikací jsem vše odbavil
a prošel celnicí. Čekal jsem v hale, ačkoli již bylo půl hodiny po
odletu... Čekal jsem dál, ačkoli už bylo víc než hodinu po odletu... až za
téměř hodinu a půl se ozvalo hlášení, že se pasažéři letu č . 732 mají
dostavit k Check-inu. Přišlo mi to divné, jít zpátky přes celnici, ale šli
všichni, šel jsem taky... Tady se nám personál snažil vysvětlit, že naše
letadlo mělo na Dominice nějaké problémy a tak není čím odletět a musíme
tedy čekat až se situace vyřeší... Víc jsme se nedozvěděli. "Domorodcům"
to bylo tak nějak jedno, jenže já měl 2 hodiny na přestup na Barbadosu (na
Antiguu) a jeden Švýcar dokonce jen hodinu a půl na let do Londýna...
Nikdo nám nebyl schopen říci, jak to nakonec s přestupem bude... Slibovaný
odlet se neustále odkládal po půl hodinách... Dostali jsme sice zdarma
oběd v letištní restauraci, ale to bylo jediné, co se dalo chválit...
Nakonec jsme s půldenním zpožděním nasedli do DASHe-8, který přiletěl z
Trinidadu, neodletěli jsme směrem na Svatou Lucii, ale na Svatého
Vincenta, kam bylo odkloněno jiné letadlo ze severu Karibiku (původně mělo
letět ze Svaté Lucie na Barbados). Na Svatém Vincentu si lidi z druhého
letadla, kteří mířili na Barbados přestoupili k nám a lidi z našeho DASHe,
kteří mířili na Svatou Lucii naopak. Odletěli jsme na Barbados. Tam jsem
byl "vystoupen" a asi po čtvrt hodině nastoupen zpátky do téhož letadla na
totéž místo... Odletěli jsme na Dominiku a pak dále na Antiguu - tam jsem
zpoždění dohnal, protože jsem měl celou noc čas, jak dopadl Švýcar a jeho
cesta do Londýna nevím. Pravdou je, že se cesta Trinidad - Grenada - Svatý
Vincent - Barbados - Dominika - Antigua uskutečnila jedním letadlem bez
jakékoli kontroly a v pořádném chaosu... (a kdo ví jak to vypadalo před
Trinidadem - jakou cestu mělo letadlo za sebou už tam).
Platí se Airport Service Charge 50 EC$ - holt ty šachy něco stojí...