- Druhé největší fidžijské letiště leží asi 16
km od hlavního města Suva nedaleko Nausori. Jde o hodně malé letiště
místního významu (mohou tu přistávat letadla do velikosti B-737, ale
běžné jsou spíš menší a nejmenší stroje). Kromě domácích letů na letiště v
Nadi a na ostatní ostrovy (Vanua Levu, Taveuni atd.) se odsud létá 2x
týdně do Sydney (Austrálie) a Aucklandu (Nový Zéland) a 1x týdně na Tongu
(Nuku'alofa) a Tuvalu (Funafuti). Je to jediné letiště v mém výčtu, na
němž jsem ani nepřistál, ani nemezipřistál, ani z něj neodlétal... Jediná
výjimka... Proč? Protože je to jediné letiště, ze kterého jsem skoro
odletěl... Měl jsem namířeno na Tongu a proto jsem si u přepážky zakoupil
letenku a odbavil batoh. Ten putoval ihned do letadla... Asi půl hodiny
před odletem přišel nějaký zřízenec, který chtěl vidět Tonžské vízum, jenž
jsem neměl, neboť podle informací z internetu je buď nepotřebujeme nebo je
lze automaticky obdržet na letišti v Nuku'alofa (informace o vízové
povinnosti se na internetu značně rozchází). V podstatě ihned mi sebrali
letenku, vrátili peníze a z letadla vytáhli batoh. Pro vízum do Suvy jsem
to nestíhal a tak jsem uvítal pomoc jednoho z pilotů Air Fiji. V podstatě
vše zařídil a vysvětlil, já jsem dostal místo víza jen formulář a mohl
jsem odletět, jenže to bylo 10 minut po odletu... (čekat na další let za
týden jsem nemohl). Podobně chodí v Nausori všechno....! Je to tady
poněkud komplikované - jde o skutečně malé letiště, které je tak trochu
(spíš trochu víc) ve stínu letiště v Nadi a tak by si někteří zřízenci
představovali důležitější roli... Tím že není úplně bezvýznamné a je jedno
ze dvou mezinárodních je sebedůvěra některých zaměstnanců posílená a tak
jsou někteří možná až příliš důležití a občas přehání své povinnosti... V
plánu pro dalších 20 let je kompletní rekonstrukce letiště a tak se
situace třeba změní. Ranvej se po testech ukázala již dosluhující, budova
je zastaralá a nemá nic společného s moderním létáním, informace o
odletech apod. nejsou elektronické, ale manuální, tzn. klasické cedule
nebo nápisy na tabulích... No rekonstrukce je fakt důležitá...
- Na letišti se platí 20 F$ departure taxa.
Vzhledem k unikátní endemické fauně a flóře zde platí podobná pravidla
jako pro vstup do Austrálie, takže se většině cestujících ze zahraničí
důkladně kontrolují zavazadla (s důrazem na rostlinné a živočišné
produkty, zbraně, čistotu stanů a jiných kempinkových potřeb). Od letiště
je mnoho způsobů jak se dostat do Nausori a potažmo Suvy (nebo dalších
měst) - autobus, minibus, autostop a taxi ve stejném pořadí jsou i ceny...
Autobus stojí řádově centy až dolary, minibus řádově dolary až desítky
dolarů a autostop a taxi desítky až ke stovce dolarů (taxi je o něco málo
dražší). Cestu na hlavní fidžijské letiště v Nadi je možné absolvovat
letecky s Air Fiji, Air Pacific nebo podobně.
Terminály: 1; Ranveje: 1 (1.868 m); Roční osobní kapacita:
?;
Roční nákladní kapacita: ?; Check-in (přepážky): ?; Gates (vchody):
?; Airbridges (kryté nástupní můstky): 0; Zavazadlové dopravníky:
?; Stání pro letadla:
?
|