- Letiště ET Joshua Airport je jedním z
několika letišť Svatého Vincenta a Grenadin (další jsou právě na
Grenadinách - Bequia, Mustique, Union, Conouan atd.). Přesto že je
největším letištěm tohoto ostrovního státu, je skutečně maličké. Budova je
menší než kdekteré naše nádraží, parkoviště a prostory okolo ranveje a
haly vlastně ani nestojí za zmínku... Sotva vylezete z haly jste na hlavní
silnici. Letiště leží u Arnos Vale nedaleko hlavního města Kingstownu,
vlastně jen přes kopec... Doprava je celkem jednoduchá - před aeroportem
staví autobus, který odsud pokračuje všemi směry, tj. na západní pobřeží
(do Kingstownu a odsud s přestupem dále), na jižní pobřeží a na západní.
Přestože je do hlavního města kousek, rozhodně se nevyplatí absolvovat
tuto kopcovitou cestu pěšky.
- Na dráze přistávají malá nebo maximálně
střední letadla, takže by mohlo být odbavení rychlé, jenže to je jen
sen... Ve skutečnosti se zaměstnanci většinu dne nudí u šachů nebo dámy a
tak když přiletí letadlo, pracují víc než by bylo zdrávo... Já jsem
přiletěl z Barbadosu - v letadle jsme byli čtyři - tři místní a já...
Všichni tři místní prošli ihned já čekal až si paní na pasové kontrole
vyřídí tři telefony... Dlouho se vrtala v mých letenkách - kombinace
jedenácti letů jí řádně zamotala hlavu - v "civilizovaných" letenkách se
moc nevyznala a tak jí vrtalo hlavou, kde mám zpáteční letenku... Přiletěl
jsem z Barbadosu a odlétat budu na Grenadu..., kde je tedy zpáteční
letenka na Barbados...?! Nebyla schopna pochopit cestu : Barbados - Sv.
Vincent - Grenada - Barbados... O něco lepší situace byla při diktování
adresy pobytu na Sv. Vincentu (měl jsem jich několik, protože jsem objel
Grenadiny), zkrátka a dobře, více než hodinu u jedné paní za přepážkou...
Šílený je též první ranní odlet, protože se letiště otevírá v podstatě
chvíli před odletem a protože odbavování je tak říkajíc "ruční" - "na
koleni". Při odletu je vůbec třeba počítat přinejmenším stejnou dobu jako
na velkých evropských letištích. Myslím, že ze všech letišť, kterými jsem
prošel je právě toto nejméně profesionální a nejvíce jen "nádražím"...
Již se sice spekuluje o novém letišti, na nichž by mohli přistávat velké
Boeingy 747, ale to je asi hudba budoucnosti. Platí se Airport Service Charge 40 EC$.
Terminály: 1; Ranveje: 1 (1.401 m); Roční osobní kapacita:
?;
Roční nákladní kapacita: ?; Check-in (přepážky): ?; Gates (vchody):?; Airbridges (kryté nástupní můstky): 0; Zavazadlové dopravníky:
0; Stání pro letadla: ?
|