|
Lety - letadla |
|
- Počátek vývoje A330 je někdy v 70. letech.
Samotný vývoj trval dlouho kvůli obrovské poptávce a tedy i výrobě A300 a
vývoji A310. Vývoj A330 byl později spojen s vývojem A340. Výroba
třistatřicítek pak začala roku 1986 a na pravidelné lince začal první A330
létat až 1994. Později vzniká kratší verze A330-200. Airbus 330 je dodnes
jedním z nejmodernějších letadel.
- Airbusy jsou vedle Boeingů asi nejběžnější
dopravní letadla a tak psát cokoli je asi zbytečné, obecně mi Airbusy
připadají pohodlnější než Boeingy, ovšem je pravdou, že záleží též na typu
toho kterého letounu.
|
A330 verze 200 |
|
|
|
Délka letadla: |
59,00 m
|
Výška letadla: |
16,83 m |
Kapacita : |
256 -
350 osob |
Rozpětí křídel: |
60,3 m |
Plocha křídel: |
363,1 m2 |
Počet motorů: |
2 |
Typ motorů: |
General Electric CF6-80E1A2s
nebo Pratt & Whitney PW-4164s, PW-4168s nebo RollsRoyce Trent 768 nebo Trent
772 turbofans |
Cestovní rychlost: |
860 / 880 km/h |
Dolet letadla s maximálním zatížením: |
8.819 - 11.850 km
|
Maximální vzletová hmotnost: |
230 - 233 t |
|
|
|
|
|
|
A330 verze 300 |
|
|
|
Délka letadla: |
63,69 m |
Výška letadla: |
16,83 m |
Kapacita : |
295 -
440 osob |
Rozpětí křídel: |
60,3 m |
Plocha křídel: |
363,1 m2 |
Počet motorů: |
2 |
Typ motorů: |
General Electric CF6-80E1A2s,
Pratt & Whitney PW-4164s, PW-4168s, RollsRoyce Trent 768 nebo Trent 772
turbofans, P&W PW-4164s, PW-4168s, RR Trent 768s, RR Trent 772s nebo PW-4173s |
Cestovní rychlost: |
860 / 880 km/h |
Dolet letadla s maximálním zatížením: |
8.340
- 10.185 km |
Maximální vzletová hmotnost: |
212 - 217 t |
|
|
|
|
|
|
|
Rok letu: |
2003 (verze
200 a 300) |
Datum vytvoření stránky:
1.4.2006 |
Oficiální stránky: |
www.airbus.com |
|
|