Hledání na těchto stránkách
 , svátek má:
On line uživatelů:
 
 
 
Lety - letadla
 
  B767   Boeing B767  
                                                 
     Jeden z nejnovějších letounů firmy Boeing. O jeho vývoji se začalo poprvé uvažovat již v roce 1971, o dva roky později si Boeing přizval ke spolupráci na třicet světových dopravců v čele s United Airlines. Na základě jejich požadavků začal roku 1978 vývoj nové 767ky. Aby byly sníženy náklady, probíhal vývoj 767 současně s vývojem 757. Mělo se jednat o letoun, který by vyplnil mezeru mezi úzkotrupou 757 a velkou 747 a zároveň o stroj, který by nahradil zastaralé DC 10 a L 1011, tedy letadlo středně velké pro střední a dlouhé vzdálenosti. První sedm šest sedma vzlétla v roce 1981 (asi o pět měsíců dříve než 757).
      Po základní verzi 200 přichází v roce 1984 verze s prodlouženým doletem 200/ER, o dva roky později verze 300 a necelý rok na to i 300/ER, v roce 1999 poprvé vzlétla i verze 400/ER, která je na pravidelných linkách od roku 2001. Za svou poměrně krátkou dobu výroby létá již více než 1000 sedm šest sedmiček. Zajímavostí je, že délka kabeláže v jednom Boeingu 767-400 je 201 km!
      B767 je celkem pohodlné letadlo s řazením sedaček 2 - 4 - 2. Jelikož jde o novější stroj, je kladen větší důraz na pohodlnost, tedy více místa pro cestující, než na co největší počet cestujících, jak je tomu u některých starších letadel. Pokud se někomu dělá při startu letadel špatně, potvrdí, že nejhorší jsou "příkré" starty menších typů letounů (B737, A320 aj.), velká letadla stoupají postupněji... B767 je sice středně velké, ale start a stoupání je stejné jako u velkých typů - tedy příjemnější. Totéž platí i o samotném letu, kdy se letadlo chová mnohem klidněji. Podle mně je B767 jeden z nejpovedenějších Boeingů, tedy alespoň co se letu z pohledu cestujícího týče.
B767 verze 200      
Délka letadla:  48,51 m Výška letadla:  15,85 m Kapacita :  216 - 290 osob
Rozpětí křídel:  47,57 m Plocha křídel:  283,3 m2  Počet motorů:  2
Typ motorů: Pratt & Whitney Canada JT9D7R4D, PW4050s, PW4052s nebo PW4056s nebo General Electric CF6680C2B2s nebo CF680C2B4Fs Cestovní rychlost:  854 / 914 km/h
Dolet letadla s maximálním zatížením:  5.855 km - 12.352 km (podle motorů) Maximální vzletová hmotnost: 74,34 - 175,54 t (podle motorů)
           
B767 verze 300      
Délka letadla:  54,94 m Výška letadla:  15,85 m Kapacita :  210 - 350 osob
Rozpětí křídel:  47,57 m Plocha křídel:  283,3 m2  Počet motorů:  2
Typ motorů: Pratt & Whitney Canada JT9D7R4, JT9D7R4Es, PW4050, PW4052s, PW4056s nebo PW4060 nebo RollsRoyce RB211524Gs nebo General Electric CF680As, CF680A2s, CF680C2B2s, CF680C2B4Fs nebo CF680C2B6s Cestovní rychlost:  850 / 900 km/h
Dolet letadla s maximálním zatížením:  7.835 - 10.880 km (podle motorů) Maximální vzletová hmotnost:  79,38 - 181,89 t (podle motorů)
           
B767 verze 400      
Délka letadla:  61,37 m Výška letadla:  16,87 m Kapacita :  245 - 375 osob
Rozpětí křídel:  51,92 m Plocha křídel:  ? m2  Počet motorů:  2
Typ motorů: Pratt & Whitney Canada PW4062 nebo General Electric CF6-80C2B7F1s nebo CF680C2B8Fs Cestovní rychlost:  855 km/h
Dolet letadla s maximálním zatížením:  10.340 - 10.418 km Maximální vzletová hmotnost:  103,1 - 204,12 t (podle motorů)
           
           
    Rok letu:  2006 (verze 300) Datum vytvoření stránky: 15.7.2006
Oficiální stránky: www.boeing.com
       

Poslední úprava stránek: 12. března 2011