Hledání na těchto stránkách
 , svátek má:
On line uživatelů:
 
 
 

Lety - aerolinie
 
Po kliknutí na logo aerolinie, vlajku nebo v textu na "Více..." přejdete na další stranu, kde jsou krom jiné fotky a odkaz na oficiální stránky. Jelikož se údaje mění a některé mohou být časem nepoužitelné, je na každé straně datum, kdy byla strana vytvořena a rok, kdy jsem tou kterou leteckou společností letěl.
 
  LZ   BALKAN - Bulgarian Airlines  
                                                 

     Bulharské státní aerolinie... Vzhledem k faktu, že jsem z Balkanem letěl před více než deseti lety, kdy se ještě palubní vstupenky i letenky vyplňovali ručně, nemá smysl psát příliš o svých zkušenostech s touto leteckou společností, protože za tu dobu se změnil nejen Balkan, ale letectví všeobecně. Více...


  AF   Air France  
                                                 

     Air France je gigant, který rozhodně zaujímá přední místa na pomyslném žebříčku důležitosti mezi leteckými společnosti. Flotila i počet přepravených pasažérů je neuvěřitelný. A to nemluvím o spojení s holandskou KLM... Air France funguje skutečně bezvadně a ačkoli se to nedá srovnat s asijskými aeroliniemi (které jsou většinou bezchybné) je bezpochyby málo věcí, které by Air France mohli zlepšit. Napadá mě jediná podstatná věc - přestup zavazadel mezi Orly a Charles de Gaulle.. To je to, co Air France neumí, co komplikuje život a změnit by se určitě dalo... Více...


  IW   Air Lib + AOM (Air Outre Mer)  
                                                 

     Air Lib vznikla poněkud nešťastnou a složitou cestou... Na začátku stála společnost Air Liberté, která byla založena roku 1987, zanedlouho ji však provázely finanční problémy a tak se různě transformovala, spojovala s jinými (např. s Euralairem v r. 1996), přejmenovávala a pod... (tím se měnily i kódy - IJ, BT, VD...). AOM vznikla v roce 1988 a i ona se za čas topila v dluzích... Výsledkem bylo sloučení obou společností do celku zvaného Air Lib - AOM, později jen Air Lib, kterému zůstal IATA kód po AOM, tedy IW. Více...


  LX   Swiss International Air Lines  
                                                 

     Švýcarská národní letecká společnost vyrostlá na troskách zkrachovalého Swissairu je rozhodně leteckou společností, která mi ze všech "civilizovaných" k srdci přirostla nejméně. Po všech stránkách mi nějak nesedí... Tam kde jiné aerolinie dávají občerstvení, tam Swiss poskytuje bagetu a to ještě jen v sezóně, mimo sezónu nic. Letadla jsou kromě Airbusů nepříliš běžná - Avro 146 RJ, MD-11, SAAB 2000, EMB-145LU.. apod. Více...


  KE   Korean Air  
                                                 

     Korean je jeden z členů Sky Teamu, patří mezi letecké giganty a rozhodně mezi nejkvalitnější asijské (a tedy i celosvětové) aerolinie. Z těch několika leteckých společností s nimiž jsem letěl je rozhodně a bezkonkurenčně na prvním místě a to téměř ve všech ohledech. Všech pět letů s Koreanem bylo bez problémů. Více...


  OK   ČSA - Czech Airlines  
                                                 

     ČSA patří rozhodně k těm lepším aeroliniím, s nimiž jsem měl možnost letět. Stabilně se umísťuje v soutěži World Airline Award v kategorii střední a východní Evropa na předních místech, pro rok 2005 je ČSA vítězem této kategorie (před Aeroflotem a Malévem). Jako člen Sky Teamu hraje ČSA důležitou roli v letecké přepravě. Ve Sky Teamu spolu s italskou Alitalií zajišťuje především lety po Evropě a severní Africe, ale i na Blízký Východ. Jediným mimoamerickým dálkovým letem ČSA je let na Srí Lanku. Více...


  WM   Winair (Windward Airways)  
                                                 

     Windward Island Airways, zkráceně Winair je domovskou leteckou společností Sint Maartenu (autonomní ostrov Nizozemských Antil). Slouží výhradně letům do blízkého okolí, tj. na St.Kitts, Nevis, Anguillu, Saint Martin, Antiguu, Tortolu a především na zbytek severních ostrovů Nizozemských Antil (Saba, St. Eustatius, St. Barthelémy). Je to hodně malá společnost, kterých je sice v Karibiku mnohem víc, ale postupně odpadají a krachují, neboť jsou vytlačovány těmi, řekněme středně velkými. Více...


  ZQ   Caribbean Sun Airlines  
                                                 

     Letecká společnost Antiguy a Barbudy, která je naprosto propojená s druhou - Caribbean Star Airlines... Stejné logo, stejná letadla, obdobný personál, servis i všechno ostatní... Jediný rozdíl je v tom, že Caribbean Sun létá od Antiguy na západ a Caribbean Star na jih. Caribbean Sun létá výhradně letadly DASH 8 a přesněji téměř výhradně DASH 8 řady 100. Více...


  8B   Caribbean Star Airlines  
                                                 

     Druhá, větší část Caribbeanu - Caribbean Star Airlines, letecká společnost Antiguy a Barbudy, naprosto propojená s druhou - Caribbean Sun Airlines... Stejné logo, stejná letadla, obdobný personál, servis i všechno ostatní... Jediný rozdíl je v tom, že Caribbean Sun létá od Antiguy na západ a Caribbean Star na jih. Caribbean Star létá výhradně letadly DASH 8 a přesněji téměř výhradně DASH 8 řady 300. Více...


  MK   Air Mauritius  
                                                 

     Air Mauritius je sice pro většinu lidí v ČR velkou neznámou, ale pravdou je, že má po Evropě hned několik poboček (zastoupení má i v ČR) a rozhodně to není žádný letecký trpaslík... Létá nejen po okolí, ale i mnohem dál (např. Paříž). Flotila sestává především z Airbusů, Boeingů a ATRek, čili obdobná jako ČSA, Air Mauritius má však navíc ještě vrtulníky. Více...


  UU   Air Austral  
                                                 

     Letecká společnost francouzského ostrova Réunion. Létá do několika francouzských měst, do Jihoafrické republiky a jinak hlavně v místě, tj. na Mauricius, Madagaskar, Seychely, Komory a Mayotte... Přestože Air Austral funguje naprosto bezvadně, skoro francouzsky, je to hodně malá společnost, jejíž flotila je pouhých 5 Boeingů a 1 ATR. Více...


  MD   Air Madagascar  
                                                 

     Air Madagascar je pro mně osobně naprosto šokující překvapení, které pravda moc nechápu... Madagaskar je chudá "středověká" země, kde nic nefunguje tak jak má... - nejsou to klasické obchody, klasická doprava, skoro ani asfaltové silnice... chudá země se čtyřiceti procentní nezaměstnaností... Všechno vypadá jako Evropa před 200 lety, ani letiště nepůsobí moc přesvědčivě, ale Air Madagascar funguje skutečně "civilizovaným" způsobem... Flotilu tvoří Boeingy, ATRka a Twin Ottery, létá se jednak po okolních ostrovech, ale i do JAR, Francie, Itálie, Keni, Thajska atd.  Trochu nedoceněný je Air Madagascar ve vnitrostátní dopravě... Operuje na 32 madagaskarských letištích... Na některá létá dvakrát i vícekrát denně, na jiná alespoň jednou týdně...Více...


  HM   Air Seychelles  
                                                 

     Letecká společnost Seychel létá do několika málo zemí v Evropě (Francie, SRN, Itálie, Velká Británie), Africe (JAR, Mauritius) a do Singapuru. Krom toho obstarává asi 20 letů denně na Praslin a charterové lety na další ostrovy Seychel (Denis, Bird, Alphonse, Desroches a vrtulníky též Frégate, North a Silhouette). Air Seychelles vlastní 2 Boeingy 767, 1 Short 360-SD (Sherpa) a 2 DHC-6 (Twin Otter) a ve svých tiskovinách již avizuje objednávku nových Dreamlinerů (Boeing 787), které by měla mít k dispozici v roce 2010. Více...


  SU   Aeroflot - Russian Airlines  
                                                 

     Největší z bezpočtu Ruských leteckých společností má vzhledem k faktu, že jde o bývalé státní aerolinky, mnoholetou tradici (téměř 85 let). V dobách Sovětské éry byla flotila pochopitelně výhradně z ruských strojů, ovšem pryč jsou všechny Antonovy (AN), Jakovlevy (JAK) apod., dnes již zbylo jen pár Tupolevů (TU-134 a TU-154) a především pak Iljušiny (IL-86 a IL-96), které byly doplněny letadly západní výroby - Airbusy (A319, A320 a A321), Boeingy (B767) a DC-10. Kdysi v časech Sovětského svazu (a snad i později) Aeroflot provozoval též letouny TU-144, které byly ekvivalentem k "zápaďáckým" Concordům nebo Ruslany (AN-124-100) - svého času největší letadla světa. Více...


  HY   Uzbekistan Airways  
                                                 

     Uzbecké státní aerolinie existují od roku 1992, přesto připomínají spíše takovou sovětskou komedii. Flotila je tvořena ponejvíce stroji ještě made in Soviet Union - Jaky, Tůčky, Iljušiny, Antonovy atd., krom toho však Uzbekistan Airways vlastní i několik Boeingů 757 a 767, Airbusů 310 a AVRO RJ a tady právě začíná ta komedie... Na oficiálních stránkách i v oficiálním věstníku jsou, co se ruské provenience týče, uvedena pouze "lepší" letadla TU a IL, ostatní jakoby neexistují, přitom však zajišťují většinu vnitrostátních letů a lety do blízkého okolí. Všude se píše o špičkové kvalitě a světové úrovni Uzbekistan Airways, což bývá podpořeno četnými fotografiemi výhradně Boeingů a Airbusů... Více...

 
  KD   KD Avia  
                                                 

     Relativně nová ruská letecká společnost (funguje od r. 2002) se sídelním letištěm v Kaliningradu se v letošním roce prodrala i na náš trh, když zavedla lety Kaliningrad - Praha a zpět. Spojuje Kaliningrad s více než desítkou evropských letišť, zhruba stejným počtem letišť ve vlastním Rusku a několika dalšími městy Ukrajiny, Kazachstánu a Izraele. Lze však očekávat, že se letecká mapa KD Avia brzy rozšíří.
    Ačkoli se to místy nezdá, KD Avia není žádnou nízkonákladovkou, její servis je plnohodnotný stejně jako u ostatních aerolinií. Cenově je to výrazně levnější alternativa Aeroflotu, navíc na sebe většina spojů celkem vhodně navazuje a tak jsou i přestupy kratší a to nemluvím o nesrovnatelně příjemnějším čekání na Kaliningradském letišti Chrabrovo než na Moskevském Šeremetěvu. Zkrátka se Kaliningrad díky této letecké společnosti stává důležitým dopravním uzlem především mezi Evropou a Ruskem. Více...

 
  IZA   Izhavia (Ižavia)
 
 
                                                 

     Letecká společnost, která vznikla v roce 1992 z Iževské divize Aeroflotu. Dnes je to národní Udmurtská letecká společnost. Zajišťuje několik vnitrostátních letů - více méně jen základní spojení s velmi málo destinacemi. Významné je jen spojení s Moskvou 2x denně - po celý rok. Celoročně se létá i do Mineralnych Vod na Kavkazu (přes Kazaň), v sezóně pak přibývají další destinace - Petrohrad, Novyj Urengoj, Soči, Jekatěrinburg, Perm... - ty se mohou rok co rok lišit, stejně jako frekvence letů (obvykle 1x, výjimečně 2x týdně). Více...

 
  VO   Austrian Arrows (Tyrolean Airways)
 
 
                                                 

     Rakouská letecká společnost se sídlem v Innsbrucku. Situace okolo těchto aerolinií je trošičku nepřehledná, tak ji hned na začátku rozklíčujeme... Původně vznikla (1978) jako Aircraft Innsbruck, o rok později (1979) byla společnost přejmenována na Tyrolean Airways. V roce 1994 koupila podíl ve společnosti Austrian Airlines a stala se členem Austrian Airlines Group. Lety, které Tyrolean provozuje v rámci této skupiny létá pod označením Austrian arrows, ostatní pod původní Tyrolean Airways. Tyrolean tak de facto tvoří zároveň pobočku rakouského národního dopravce - Austrian Airlines a běžně operuje lety Austrianu. V praxi je běžné, že máte letenku s Austrianem a letíte s Austrian arrows, aniž by jste si toho všimli, jelikož barvy obou letadel jsou shodné - liší se jen v nápisu, kde Tyrolean má navíc "arrows" nebo dokonce nai to ne - jen menším písmem pod slovem Austrian nápis "operated by Tyrolean". Jednou se ten rozdíl jistě ztratí úplně... Více...


Poslední úprava stránek: 12. března 2011